نامزدان-معترض-پارلمانی-در-کابل-به-جاده-ها-ریختند

شماری از نامزدان معترض پارلمانی در واکنش به تقلبات انتخاباتی، صبح امروز سه شنبه(۲، دلو) دروازه ورودی به شهر کابل را بستند.

به گزارش افغان نیوز: ده‌ها تن از نامزدان معترض در کابل که به فهرست ابتدایی انتخابات پارلمانی راه نیافته اند، می گویند که کمیسیون انتخابات به آرای مردم دستبرد زده است و باید نتایج انتخابات پارلمانی افغانستان باطل اعلام شود.

این معترضان می‌گویند که تا زمانی که کمیسیون انتخابات در تصمیم‌هایش تجدید نظر نکند، هم‌چنان به این اعتراضات شان ادامه می‌دهند.

آنان مسئولان کمیسیون انتخابات را به فساد و تقلب گسترده در انتخابات ۲۸ و ۲۹ میزان متهم می‌کنند و تاکید می‌ورزند که نتایج باید باطل اعلام شود و انتخابات دوباره برگزار شود.

این درحالی است که کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی تمام ولایات را اعلام کرده است، اما پس از اعلام این نتایج شماری از نامزدان که در فهرست ابتدایی کمیسیون راه نیافته اند دست به اعتراض زدند.

در همین حال، کمیسیون شکایات انتخاباتی، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مداخله‌ی مامورین دولتی به‌شمول اعضای شورای ولایتی در روند پیش‌برد امور انتخاباتی و رسیدگی به شکایات، به انتخابات صدمه می‌زند و سبب بی‌اعتباری این نهاد ها خواهد شد.

انتخابات پارلمانی افغانستان که به تاریخ ۲۸ و ۲۹ ماه میزان سال جاری برگزار شد با مشکلات فروان تخنیکی و عملیاتی مواجه بود.

نامزدان معترض پارلمانی در کابل به جاده ها ریختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد