اجازه-نمی-دهیم-افراد-متقلب-وارد-پارلمان-جدید-شوند

شماری از نامزدان ناکام و معترض پارلمانی می گویند: تقلب به حدی صورت گرفته که نمیتوان نتیجه انتخابات را حتی یک درصد قبول کرد و ما اجازه نخواهیم داد تا نمایندگان با آرای تقلبی به خانه ملت راه پیدا کنند.

به گزارش افغان نیوز: عرفان الله عرفان، منشی مجلس نمایندگان و یکی از نامزدان معترض امروز چهار شنبه(15، حوت) طی یک کنفرانس خبری گفت؛ ما عدالت می خواهیم، زیرا نباید نمایندگان با زور پول و آرای تقلبی به خانه ملت راه پیدا کنند.

وی افزود؛ نظام عدلی و قضایی افغانستان باید کمیشنران جنایت کار و متقلب را محکمه کند تا عبرت باشد برای افرادی که در نهادهای انتخاباتی با رای مردم بازی می کنند.

آقای عرفان گفت: مردم افغانستان پارلمانی میخواهند که نمایندگان واقعی ملت در آن حضور داشته باشند و مردم خانه جاسوسان آمریکا و دیگر کشورهای خارجی را نمی خواهند.

 در همین حال، روح الله سخی زاده، حقوق دان و نامزد انتخابات پارلمانی گفت: به اساس صلاحیت کمیسیون شکایات انتخاباتی، تصمیم ابطال ارای کابل تایید است و باید انتخابات پارلمانی از سر گرفته شود. زیرا صدها نفر جان شان را از دست دادند تا انتخابات پارلمانی به صورت شفاف و عادلانه دایر گردد اما چند نفر با سرنوشت مردم بازی کردند و اشخاصی را با آرای تقلبی به عنوان نماینده گان معرفی کردند.

به باور آقای سخی زاده؛ تقلبی  که در انتخابات پارلمانی ۱۳۹۷ صورت گرفت، باعث شد تا فاصله بین دولت و ملت بیشتر شود. اکنون وضعیت به گونه ای است که مردم به نظام انتخابات باورمند نیستند. بنابراین امیدواریم کمیشنران جدید عدالت انتخاباتی را عملی سازند و نمایندگان واقعی را به خانه ملت معرفی کنند.

لالی حمیدزی نامزد انتخابات پارلمانی در این مورد گفت: نمایندگان واقعی مردم اجازه نمی دهند تا پارلمان با نمایندگان تقلبی افتتاح گردد و تا زمانی که عدالت انتخاباتی پیاده نگردد نمایندگان کنونی به کار شان ادامه خواهند داد.

وی تاکید داشت که نتیجه انتخابات پارلمانی باطل است و کمیسیون های انتخاباتی هر چه زودتر زمینه انتخابات پارلمانی را دوباره فراهم نمایند.

احمد سعیدی یکی دیگر از نامزدان معترض تصریح نمود: از نظر حقوقی کمیشنران تا زمانی که جرم شان ثابت نگردد، هیچ کسی حق ندارد تا نتیجه انتخابات پارلمانی را اعلام کند.

آقای سعیدی گفت: شماری از کسانی که امروز به عنوان کمیشنران جدید در نهادهای انتخاباتی معرفی شده اند از جمله نامزدان ناکام بودند که تا دیروز خواهان لغو نتیجه انتخابات پارلمانی بودند.

اجازه نمی دهیم افراد متقلب وارد پارلمان جدید شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد