تنش-میان-ارگ-و-نور-ناشی-از-مشوره-های-غلط-است

حزب مشارکت ملی افغانستان می‌گوید: مشاوران رییس جمهوری غنی و عطا محمد نور، والی برکنار شده بلخ؛ مشوره های غلط می‌دهند و نمی‌خواهند که تنش میان ارگ و عطا محمد نور خاتمه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نجیب الله کابلی، رهبر حزب مشارکت ملی افغانستان، امروز (دو شنبه 30 دلو) طی نشست خبری در کابل گفت: مشاوران رئیس جمهور و عطا محمد نور مشوره غلط می‌دهند و نمی‌خواهند جنجال برخواسته بین ارگ و نو خاتمه پیدا کند.

آقای کابلی گفت: مشاوران رئیس جمهور بیش از صد نفر هستند اما مشوره غلط و نادرست به رئیس دولت می‌دهند که اکثر مشکلات امروزی برخواسته از این مشوره‌ها است.. کابلی تاکید کرد: کم کاری و مشوره نادرست مشاوران رئیس جمهور سبب شده است که وضعیت امنیتی و اقتصادی کشور خراب و باعث فرار سرمایه و سرمایه گذاران شود.

او بیان داشت: افزایش تنش بین ارگ و نور به نفش کشور نیست و زمینه دخالت کشورهای همسایه را در امور افغانستان فراهم می کند. کابلی افزود: مردم از موش و گربه بازی حکومت و ارگ خسته شده اند و باید این تنش هر چه زودتر خاتمه پیدا کند.

کابلی تاکید کرد: جنجال عطا محمد نور و ارگ ریاست جمهوری سبب شده است که ده‌ها سرمایه گذار، سرمایه‌های خود را از کشور خارج کنند و اگر این جنجال به زودی خاتمه پیدا نکند، مردم علیه حکومت و نور تظاهرات خواهند کرد.

به گفته‌ی رهبر حزب مشارکت ملی: نظام کنونی با اینکه مشکلات زیاد با خود دارد اما نباید کسی به دنبال تضعیف آن باشد و برای تقویت این نظام با دولت همکاری صورت گیرد. او افزود: اگر نظام تضعیف گردد، وضعیت امنیتی خراب خواهد شد و زمینه دخالت آی اس ای پاکستان و سپاه پاسداران ایران بیشتر از این در امور افغانستان فراهم میگردد.

آقای کابلی گفت: سازمان استخبارات پاکستان و ایران همواره در امور افغانستان دخالت کرده و مردم در کنار دولت باید ایستاد شوند تا دخالت انها را از بین ببرند.

وی گفت: پاکستان در انزوای سیاسی قرار گرفته است  و جامعه جهانی به این درک رسیده که تعلیم دهنده و حامی تروریستان پاکستان است و باید بالای این کشور فشار وارد گردد تا دست از حمایت تروریستان بردارند. او افزود: احزاب سیاسی و نهادهای مدنی افغانستان باید از سیاست حکومت برای فشار بر پاکستان حمایت کنند.

تنش میان ارگ و نور ناشی از مشوره های غلط است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد