خلیل‌زاد-حکومت-و-طالبان-هر-چه-زودتر-به-توافق-برسند

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در واکنش به انفجار و کشته شدن شماری زیادی از کودکان در ولایت غزنی می‌گوید که مرگ افغان‌ها به‌شمول غیرنظامیان «بسیار معمول» شده است و طرف‌های جنگ هر چه زود تر به یک توافق سیاسی برسند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان ناوقت شب گذشته (شنبه، ۲۹ قوس) در یک ریشته توییتی گفت که طرف‌های جنگ افغانستان باید خشونت‌ها را کاهش داده و به سوی آتش‌بس فوری بروند.

وی علاه کرده‌است که کشتن غیرنظامیان در افغانستان به یک امر معمولی تبدیل شده و لازم است که این روند پایان یابد.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان تاکید کرده‌است که ما سطح بلند خشونت‌های جاری را تقبیح کرده و تمام آن‌های را که این گونه حملات را می‌آفرینند، محکوم می‌کنیم.

به باور آقای خلیل‌زاد، کسانی که این گونه رویدادها را خلق می‌کنند، هدف آن‌ها ایجاد نفاق و استفاده از خشونت برای تضعیف افغان‌هایی است که به صلح، ختم دائمی خشونت و یک افغانستان مرفه، متعهداند.

وی از تمام جوانب درگیر در جنگ افغانستان خواسته که خشونت را کاهش داده و سریعاً به سوی آتش‌بس بروند.همچنان تاکید کرده که آن‌ها باید با حمایت بین‌المللی در تمام کشور به خطرات مواد منفجرناشده و ماین‌ها رسیدگی کنند تا حیات ارزشمند کودکان و بزرگسالان نجات یابند.

آقای خلیل‌زاد گفته‌است که جنگ و کشتار میان افغان‌ها از دید شهروندان افغانستان و جامعه جهانی مشروعیت خود را از دست داده‌است. وی از دولت و گروه طالبان خواسته‌است که به خواست مردم احترام گذاشته و هرچه زودتر به یک توافق سیاسی دست یابند.

این اظهارات نماینده خاص آمریکا در امور صلح در حالی مطرح می شود که روز جمعه گذشته در پی انفجار هاوان باقی‌مانده از دوران جنگ در ولایت غزنی ۱۵ کودک کشته و ۲۰ تن دیگر آنان زخمی شدند.

از سوی هم، وزارت داخله اعلام نموده که طالبان خلاف تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی و خلاف تعهدات‌شان، به غیرنظامیان و تأسیسات عامه خسارات زیادی وارد کرده‌اند.

خلیل‌زاد: حکومت و طالبان هر چه زودتر به توافق برسند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد