عبدالله-طالبان-نمی‌توانند-با-زور-بر-مردم-حکومت-کنند

رییس شورای عالی مصالحه ملی در مورد نگرانی ها مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته است که طالبان نمی‌توانند با زور بر مردم حکومت کنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در انستیتوت مطالعات دفاعی و تحلیلی هند، گفت که مذاکرات در دوحه آغاز گردیده است، "طرف‌دار این بودیم که مذاکرات سریع نتیجه بدهد اما با در نظرداشت پیشینه‌ی منازعه و جنگ مذاکرات شاید زمان‌گیر باشد."

وی تاکید کرد که مساله افغانستان راه حل نظامی ندارد و "طرف جمهوری اسلامی افغانستان آماده است تا با استفاده از این فرصت نقش خود را در موفقیت مذاکرات مسؤولانه ایفا نماید. برای موفقیت طبعا ما نیازمند صبر و حوصله‌مندی هستیم."

آقای عبدالله همچنان در صحبت‌های خود از افزایش خشونت در جریان مذاکرات به عنوان یکی از چالش‌های جدی ابراز نگرانی کرد و خواهان پایان خشونت در افغانستان و برقراری آتش بس دایمی گردید.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی در ادامه گفت: "رسیدن به صلح به معنای قبول کردن افکار و ایده‌های طرف‌ دیگر نیست. ما با طالبان از طریق صلح به طرف طالبانیزه‌ کردن افغانستان نمی‌رویم. هدف این است تا خشونت را کنار بگذاریم و با استفاده از راه‌های مسالمت‌آمیز به رقابت بپردازیم."

این درحالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا چند روز قبل گفت: آمریکا باید کلیه نیروهای خود را تا کریسمس امسال از افغانستان خارج کند.

در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان ناتو طی یک نشست خبری در بروکسل در واکنش به توییت اخیر دونالد ترامپ، گفته است که در زمینه خروج نیروهای خارجی از افغانستان، شرکای بین‌المللی نیاز به مشورت دارند.

عبدالله: طالبان نمی‌توانند با زور بر مردم حکومت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد