صالح-نه-عصای-موسی-و-نه-قالینچه-حضرت-سلیمان

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به منتقدین اش می‌گوید که جلسات شش و نیم صبح برای اکنون بدیل ندارد، بیایید با زمینیان همکاری کنید؛ زیرا نه مسیحا نفسی وجود دارد، نه قالینچه حضرت سلیمان و نه هم عصای موسی.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز یک‌شنه(23، قوس) به سلسله نشست‌های"شش‌نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که بخاطر حملات راکتی دیروز بر شهر کابل، حمایت و ستایش از جلسات شش و نیم از هشتاد درصد به پنجاو پنج درصد تقلیل یافته و حد انتقاد به سی درصد بالا رفته است. در همین حال رکیک گویی از یک درصد به سه درصد بالا رفته است. 
وی می‌گوید: یکی از اعضای گروه طالبان که بخاطر سروی و ارزیابی چهار اطراف لوی سارنوالی توظیف گردیده بود تا زمینه حمله را بالای این نهاد برابر کند، دستگیر گردید. در روز های آینده جزییات را از خود لوی سارنوالی بدست آورید.
صالح مدعی است که جلسات شش و نیم صبح برای اکنون بدیل ندارد. زیرا هیچ انتقاد کننده ای نتوانسته است در محتوا، ساختار، هدف و روش های مدیریت موردی و استراتیژیک این جلسات و میثاق امنیتی در کل انتقاد واقعی وارد نماید.
ٱقای صالح گفت: انتقاد‌ها بیشتر کلی گویی اند . شماری گفته اند که حضور امرالله صالح بخاطر روحیه  داعش ستیزی، طالب ستیزی و پاکستان ستیزی؛  همه را حساس ساخته و تحریک می نمایند که بیشتر جنگ کنند.
معاون اول ریاست جمهوری افزود که این منطق و استنباط به بال نیاز دارد تا جا افتد و در دل آدم با تحلیل بنشیند.
وی با اظهار تعجب می‌گوید: یعنی جنگ در  افغانستان بخاطر من است؟ یا اینکه فرض بفرمایید شما فردا سیاست عدم خشونت را اعلان کنید٫ داعش به شما تسلیم خواهد شد؟ این کار را دیگران نیز در سال ۲۰۱۰ تجربه کردند و نتیجه اش به جز از سوختن و ضایع سازی  فرصت های طلایی چیزی نبود. 
صالح گفت: روش کوتاه مدت ما در ارتباط به جرایم که بیشتر شباهت به کار اطفایوی و آتش نشانی دارد، موثر بوده است. اما کار های عمیق و منظم که مسله تروریزم را هدف قرار میدهد به وقت نیاز دارد.
وی افزود؛ در هرحال  من نمیدانم که  روحیه تضرع  در میان بعضی ها از کجا آب میخورد. افغانستان در حالت جنگ است. برای حفظ بزرگ شهری مانند کابل٫ دشمن فقط نیاز دارد یک بار هر از چند گاهی برای دو دقیقه موفق و کامیاب باشد و در مقابل دولت باید هر روز وهرلحظه بدون وقفه موفق باشد. بنابرین از  تمام نیرو هایی که ثانیه به ثانیه از مردم حراست می کنند حمایت نمایید. 
صالح با بیان اینکه نه مسیحا نفسی وجود دارد، نه قالینچه حضرت سلیمان و نه هم عصای موسی. کار در روز زمین است و با زمینیان سهم بگیرید و خود کنش گر باشید و نه نظاره گر.  
معاون اول ریاست جمهوری خطاب به منتقدین اش می‌گوید: امروز کم گفتیم تا شما زیاد بگویید. همچنان برنامه جلسات شش ونیم صبح را برای تصمیم پنجا و یک نیز شما بنویسید.
این درحالی است که ٱقای صالح روز گذشته اعلام نموده بود؛ طالبان داعشی در یک پیام کتبی به جلسه شش‌نیم صبح هشدار داده اند که اگر کسی از زندانیان شان اعدام شود، کابل را به مسلخ شعیه تبدیل نموده و افراد اختطاف شده را سرخواهند برید.
شاه حسین مرتضوی، مشاور ارشد رییس جمهور غنی در امور فرهنگی در واکنش به این اظهارات، گفت که دامن زدن به شیعه هراسی و اطلاع رسانی غیر مسلکی نباید به جنگ روانی دشمن کمک کند.
همچنان، اسدالله سعادتی، معاون دوم شورای عالی مصالحه ملی، روایت تهدید‌آمیز امرالله صالح از زبان داعش را سیاست حذف هزاره‌ها و جنگ استخباراتی خوانده، می‌گوید: کدام تصامیم کلان سیاسی توسط شیعیان گرفته می‌شود که بتوان با تهدید شیعیان جلو تصامیم احتمالی حکومت را گرفت؟

صالح: نه عصای موسی و نه قالینچه حضرت سلیمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد